AKTUALITY

V roce 2017 naleznete aktuality v odkazech na úvodní stránce tohoto webu.

..................................................

20.11.2015  Vyhlášení Českého poháru v Karlových Varech, kterého se Klára Zábojníková osobně zůčastnila

"Slavnostní galavečer České triatlonové asociace se uskutečnil v sále Orpheum Národního domu Grandhotelu Ambassador v Karlových Varech. Převzala jsem cenu za 2. místo v Českém poháru v aquatlonu. Bohužel kvůli účasti na Evropských závodech a mému zranění jsem nebyla schopna odjet všechny závody v triatlonu a tak jsem skončila na celkovém 4. místě. Letos jsem k tomu přidala dva tituly vícemistryně ČR, v triatlonu a v aquatlonu. Jelikož jsem byla letos v kategorii mladší nemůžu být nespokojená.

Tímto bych chtěla moc poděkovat mým sponzorům AQUA SPHERE a DELPHIN SUB CZ, kteří mne tuhle sezónu podporovali."

24.10.2015 Chorvatsko Poreč, Mistrovství Chorvatska a Slovinska ve středním triatlonu (1,9-90-21). Simona Křivánková ukončila letošní triatlonovou sezónu vítězstvím.

"Našim letošním posledním závodem bylo Mistrovství Chorvatska a Slovinska ve středním triatlonu (1,9-90-21) v chorvatské Poreči. Závod se odehrával v krásném prostředí Zelené Laguny. Noc před závodem sice pršelo, ale na závod nám počasí vyšlo a nakonec jsme odzávodili nejen bez deště, ale občas i v doprovodu sluníčka. Plavání vedlo v jednom okruhu v zátoce, následovala kopcovitá cyklistika ve čtyřech okruzích na otočku (takže velmi přehledná na hlídání soupeřů) a závěrečný opět čtyřokruhový běh (také na otočku) kolem pobřeží.
Závod se mi zadařil na jedničku :) Z vody jsem vylézala na páté pozici, jednu závodnici jsem předběhla hned v depu a na kolo jsem tedy vyrážela na čtvrtém místě. Při závodě jsem samozřejmě vůbec netušila, na jakém místě jsem a už vůbec ne s jakou ztrátou. Další ženu jsem předjela hned v úvodu cyklistiky. Pak už jsem čekala na první otočku, abych si mohla odpočítat svoji pozici. Byla jsem na třetím místě. Jelo se mi dobře, hlídala jsem si watty a užívala poslední závod. Postupně jsem své soupeřky před sebou sjížděla až jsem se dostala na druhé místo. První závodnici jsem sjížděla jen trochu. V posledním okruhu a půl, ale neskutečným způsobem vytuhla a já jsem ji v posledním okruhu předjela. V běhu jsem si věřila, ale nechtěla jsem nechat nic náhodě a raději jsem si běžela svým (4:01min/km) tempem. Náskok jsem navyšovala a pomalu si začala uvědomovat a užívat další vítěžství ... a konec sezóny (té první s Lucinkou) :) "

2.10.2015 Helena Erbenová si odskočila na měsíc s THULE ADVENTURE TEAM na závody do Číny!

Měsíc závodění s Thule Adventure Team v Číně. 4 týdny, 4 míst, 4 Adventure závody...zraněný kotník, kvůli kterému jsem musela vynechat ME v Xterre v Anglii ještě nebyl vůbec v pořádku...
První závod Siquan (2.5km plavání, 20km Kajak, 22km brusle, 48km bike, běh a slanění, 30km Kajak, 44km bike, 30-40km orientační běh) ...Plavání na špagátech, aby jsem se neztratili jsem zvládli nejrychleji, na kajaku kličkovali mezi rybářskými sítěmi a nemohli chytit GPS signál, nakonec jsem ještě 5krát vylévali vodu z kajaku, což byl pro mě hodně emotivní zážitek  a propadli se na 3tí místo. Na bruslích měla přijít moje chvíle a konečně někoho taky táhnout ..ale po pár kmse Samovi uvolnila spodní část brusle od horní a bylo po závodění. Sam běžel v ponožkách asi 5km, pak jsem brusli provizorně opravila tkaničkou a Martin to na ní soupaží dojel, ztratili jsem 17 minut a několik pozic...pak ale začala stíhací jízda. Dogal byl hlavní mašinkou a nám se podařilo se na konci biku dotáhnout na druhý Raw AT, Torpedo 7 bylo hodně daleko vepředu. Slanění z hotelu ve kterém jsme bydleli a znovu na kajak, tentokrát 30km a Práce přes 4 hodiny, znovu na biku. Dogal už byl unavený po biku, kdy mě měl na laně skoro celou dobu a po těžké práci semnou na kajaku. Tak mě občas tahal Sam, bohužel v jedné zatáčce jsem úplně neodhadla situaci a lanem jsem se nechala stáhnout k zemi, sedřený loket i koleno...no, nic jedeme dál! Držíme si třetí pozici a přezouváme na orienťák, berem čelovky, jídlo, pití a vyrážíme. Nakonec jsem ho zvládli skvěle. Místo 30-40km jsem naběhli 26km. Sam s GPS a Martin s mapou odvedli skvělou práci a my těch 17 kontrol nasblírali ve skvělém čase. Před poslední kontrolou jsem se dotáhli na vedoucí Raw a v závěru měli víc sil. A i když jsem cílovou páskou proběhli jako první, první jsem nakonec nebyli, penalizace za zapomenutí GPS trackeru nás posunula na druhé místo. Torpedo 7 na orienťáku trochu kufrovalo a naběhlo 40km, což je odsunulo na 3tí místo. Výsledný čas byl kolem 15ti hodin a nádherný zážitek.
Druhý závod Adventure Race Red Bull Challange se startoval v místě, kde začíná Velká Čínská Zeď a také se po ní běželo. Tentokrát to byl závod dvoučlenných týmů. Závod se startoval orientačním během městem(Ztratili jsem s Martinem 17 minut na nejrychlejší mix pár, ale nevěříme, že oběhali všechny kontroly a vydali se na stíhací běh po čínské zdi. Bylo to nádherné, velmi prudké,nahoru dolu 13km ale neskutečný zážitek. Po krosu následoval Biatlon 8km a závěrečný kajak. Ve velkém vedru jsme s Martinem vyhráli Mix týmy a den před závodem si užili natáčení s Red Bull týmem na Čínské Zdi.
Třetí závod Wulong Mountain Adventure Race 4 denní závod. Tady jsem pochopila proč se tomu říká Adventure  . První den-Prolog(7km běh,4km biatlon, 10km bike) a první místo o pár vteřinek i přes zamotané lano v přehazovačce. Druhý den- (16km kajak na řece, 4km výběh, 8km biatlon, 32km bike,6km běh, 11km orientační běh). Super zážitek na tekoucí řece, škrábání neskutečným krpálem nahoru, velmi těžký biatlon a bike s převýšení přes 2000metrů, kde jsem si vybudovali už 5ti minutový náskok, aby jsem ho díky špatnému značení zase ztratili. Síly a koncentrace na závěrečný orienťák už moc nebyli a tak jsem etapu dokončili na 3tí pozici a ztatili tak žlutý trikot. Třetí den-(Plavání 1km, Bike 32km, Kaňonig a slaňování v řece 8km, kajak 20km, běh 2km) Sice v depu první tým po plavání, ale pomalé depo a na kolo vyrážíme jako 4tí. Zase prší a je všude hrozný bláto, jako předchozí dva dny. Kolo je zase s velkým převýšením, něco jsem stáhli a díky rychlému depu vybíháme na slaňování jako první Šílený zážitek běžet v sedáku s helmou a ještě záchrannou vestou a litrem vody a trochou jídla...Moje první slaňování řekou a skákání ze 4 metrových skal do vody , užasný!!!! Jen kdyby ta voda nebyla tak studená.... Kajak mezi nádhernými skalami a závěrečný výběh po schodech a průběh jeskyní a druhé místo v etapě (škoda, že jsem se nechali těsně před slaněním předběhnout). Čtvrtý den-(Bike 31km, běh 14km, Kajak 8km, běh 7km) Původně byl na programu ještě průběh jeskyní, ten ale museli pořadatelé kvůli vydatným dešťům zrušit...Na biku už jsem moc sil neměli a na běh přezouvali na třetím místě, na běhu nahoru dolu se nám podařilo něco stáhnout, na kajaku tentokrát moc ne, ale závěrečným během jsme se ještě snažili dotáhnout na druhý Torpéda, ale o 16 vteřin nám to uteklo a celkově jsem se ztrátou 5ti minut obsadili druhé místo  !!!
Čtvrtý závod Adventure Games Zunyi -šílený dvoudenní závod, běh, orientační běh, bike a různé dovednosti. Moc se mi o tomto závodě psát nechce. Zkusím najít video z první překážky, protože mám pocit, že popis by byl naprosto nedostačující. Znouvu jsme po velkém boji, kdy v orienťáku jsem ztratili přes 5minut a v závěrečném běhu bojovali jako lvi tak nám to o minutu a půl nestačilo na vítězná Torpeda 7. Za odměnu po 6ti hodinové bahenní koupeli, koupel ve studené řece a 4hodinové čekání na vyhlášení....uffffff, už se mi chce opravdu domů!!!!!!

28.9.2015 Blažovice Svatováclavský běh Simona Křivánková si odskočila zaběhat a bylo z toho vítězství.

"V pondělí 28.9. jsem se účastnila závodu na 11kilometrů Svatováclavský běh Blažovice. Na start se postavilo 330 závodníků a o konkurenci nebyla nouze. Závod jsem brala jako test a trénink rychlosti. Běželo se mi fantasticky a i s rezervou jsem jej vyhrála stylem start-cíl. Cílovou pásku jsem proťala v čase 42:15. Snad běžecká forma vydrží a 17.10 to poběží i na půlironmanovi v chorvatské Poreči."

Více zde a zde.

7.9.2015 Slovinsko - Bled Kláru Zábojníkovou postihl v závěrečném závodě sezóny defekt.

"Bohužel konec sezóny je pro mě smolný a tak tomu bylo i na Evropském poháru juniorů v Bledu. V den závodu bylo kolem 15 stupňů a téměř nepřestalo pršet, což nám komplikovalo projetí tratí před závodem a také samotné rozcvičování. V 10:05 odstartoval náš závod 400m plavání, 13 km kolo a 3 km běh. Voda měla 22 stupňů a tak se neplavalo v neoprénech. Po plavecké části jsem vylézala z vody asi 10 vteřin za prvníma a chytla se tak v druhém balíku. Jelikož po silnici tekly proudy vody hodně holek popadalo a náš balík se tak roztrhal na dvě trojice. Při druhém okruhu se mi však stala nemilá věc a to defekt po přejetí posledního retardéru, což pro mě znamenalo konec závodu. Tímhle závodem jsem definitivně uzavřela letošní sezónu. Teď mě čeká asi týden odpočinku a pak začnu znovu trénovat na následující sezónu, která pro mě bude doufám vydařenější než ta letošní."

5.9.2015 Austria Triathlon Podersdorf ( 3,8-180-42 ) Simona Křivánková vyhrála v Rakousku poslední letošní Ironman.

"Tento závod byl zároveň Mistrovstvi Rakouska na Ironman distanci. Byl to náš letošní poslední dlouhý triatlon a tak jsme se sem jeli oba s manželem pořádně zničit :) Když jsme se ráno ve 4:30 probudili, do auta bubnoval déšť. Oba nás přepadla nechuť vůbec vylézt, natož závodit. Uklidnili jsme se však tím, že podmínky mají všichni stejné...:)
Plavalo se v Neusiedler See, pro které je typická velmi malá hloubka (průměrná hladina kolísá mezi 0,6 až 0,8 m) a větrné klima (ráj pro kitesurfing a windsurfing). Cyklistika je rovinatá v šesti okruzích (částečně vedená po menších asfaltových silnicích mezi polema) a pokud nefouká vítr, tak slibuje rychlé časy, následoval rovinatý běh ve čtyřech okruzích.

Plavecká část mi tentokrát neskutečně rychle utekla a to i přes to, že se mi pocitově úplně nezadařila. Na druhou stranu jsem měla tentokrát dost sil až do konce a v poslední třetině jsem dokonce trochu přidala. Z vody jsem vylézala na 4. místě. V depu jsem si raději nasadila rukávky, aby mi nebyla zima, otřela jsem mokré brýle a vydala se stíhat závodnice přede mnou. Naštěstí už nepršelo. První okruh utekl jak nic, jelo se mi dobře... sil jsem měla na rozdávání. Na konci druhého okruhu jsem předjela jednu závodnici a posunula se na třetí místo. Pohled na watty a třetí pozice mi dodaly další motivaci. Mokré silnice pomalu usychaly. Ve čtvrtém okruhu jsem se posunula na místo druhé. Bylo mi ale j asné, že první závodnice musí mít náskok několika minut a tak jsem zachovala klidnou hlavu a jela si své tempo. Poslední okruh jsem trošku zpomalila, žádná krize na kole ale naštěstí nepřišla a já si jej vlastně docela užila. Z běhu jsem měla trošku obavy, zda mě opět nepotká tour de WC. Trať mi ale vyhovovala, navíc zatažené počasí bylo na běh po odkrytém asfaltu ideální a tak jsem si řekla, že si ten letošní poslední maraton musím užít a ideálně udržet druhé místo (závodnice za mnou je dobrá běžkyně a bylo mi jasné, že mi bude šlapat na paty). Vyběhla jsem tempem 4:20. Běželo se mi dobře, tak jsem nezpomalovala a čekala, kdy mi dojde :) Na první místo jsem na 5. kilometru ztrácela cc a 5,5 minuty. Kilometry utíkaly, já jsem stále držela tempo 4:20, první závodnici jsem stahovala, třetí utíkala...na konci druhého okruhu (cca 20. km) jsem se dostala do vedení! Wow, běžím dál a užívám si ovace diváků. Stále se však maximálně koncentruji a držím tempo 4:20. Vše je zatím v pohodě - střeva, nohy...vím, ale, že svalová bolest už asi brzy přijde. A přišla...po 30. kilometru už svaly na nohách opravdu bolely, nožky byly obouchané a já jsem malinko zpomalila. Tempo 4:22...kilometry naštěstí stále utíkaly a já jsem se pomalu ale jistě blížila do cíle...posledních 7. kilometrů už opravdu bolelo...stále jsem zlehka zpomalovala, ale nic strašného...kilometr do cíle...fandíc&iacut e; diváci, super atmosféra...při náběhu do cíle vidím čas 9:08...to není možné, mám osobní rekord...9:08:31 (1:03:10-4:56:01-3:05:44). Jsem v cíli! Zde na mě už čeká rozzářený Pepa :) Ten zajel závod za 8:42:40 a umístil se na celkovém 6. místě!" Odkaz na rozhovor zde. Web závodu zde.

23.8.2015 Challenge Walchsee-Keiserwinkl Rakousko ( 1,9-90-21 ) Simona Křivánková v Rakousku na 7.místě!

"Dalším triatlonem na vzdálenosti 1,9-90-21 byla Challenge Walchsee-Keiserwinkl v rakouských alpách. Křišťálově čistá voda v jezeře Walchsee, malebná městečka, zelené louky s pasoucíma se krávama, kopečky, kopce a hory přilákaly na tisícovku triatlonistů z celého světa. Na závod jsem odjížděla docela unavená, ale věřila jsem, že si za tři dny v horách do závodu ještě odpočinu a naberu sílu. Start kategorie WPRO (ženy profesionálky) byl v 9:05 hod, teplota vody byla 22 stupňů a tak se plavalo v neoprenech. Trochu jsem se obávala, že plavání dopadne jako v Rothu, tedy, že mi všichni odplavou a já se budu trápit sama. Bohužel to tak opravdu dopadlo, asi po 500 metrech mi balík odplaval a já zůstala sama. Plavalo se mi však dobře a z plaveckého výkonu jsem  měla docela dobrý pocit a jak jsem nakonec podle výsledků zjistila, plavání opravdu až tak špatné nebylo. Cyklistika ve dvou okruzích byla dost kopcovitá z části vedená po úzkých horských silničkách vlnících se malýma vesničkama. Taková trať mi zrovna moc nevyhovuje, snažila jsem se však neustále makat a neztratit ani vteřinu - především v technických sjezdech. Ve druhém okruhu jsem předjela jednu ženu a doufala jsem, že k dalším se přibližuji, abych měla co nejvíce šancí na běhu někoho předběhnout. Na kole jsem nakonec předvedla můj letošní nejlepší výkon. Na běh jsem vybíhala s již docela unavenýma stehnama, bylo mi ale jasné, že musím makat až do konce. Čtyři okruhy kolem jezera nakonec nebyly uplná rovina, jak jsem si původně myslela. Navíc se trať docela klikatila a bylo jasné, že běh na další osobní běžecký rekord z Poznaně :) nebude. Vyběhla jsem tempem 4:01min/km. Ve druhém okruhu jsem začala předbíhat plno závodnic (už zde v&sca ron;ak byly závodnice z kategorie Age Group, které startovaly 10 minut po nás a tak jsem ani pořádně nevěděla, zda předbíhám svoji WPRO kategorii). Tempo mi kleslo na 4:03, ale stále jsem "letěla" a už předběhla i nějaké PRO závodnice. Poslední jsem potkala asi 700 metrů před cílem... V cíli jsem si myslela, že jsem 9., Pepa mě ale přesvědčoval, že před chvílí doběhla 5. a 6. žena, a že musím být tedy sedmá... a já jsem opravdu byla :) Takže konečně TOP 10 i v tak nabité konkurenci! Na 6. ženu jsem ztrácela 52 sekund. Čas běhu 1:25:35 byl druhým nejrychlejším v ženách :)"

Web závodu zde. Výsledky zde.